2 bulan dan 2 minggu

Alhamdulillah,sudah 2 bulan dan 2 minggu kami diijabkabulkan. hubungan jarak jauh memang begitu membebankan. pertama sekali masalah kewangan, kos tambang bas pergi n balik adalah RM80.00. tu tak termasuk kalau aku tersilap beli tiket.aritu terbeli tiket pkul 10.00 pagi, walhal nk balik pkul 10.00 mlm! pergi Shahad dh pkul 9.45 mlm..baru perasan terbeli tiket silap.penjual tiket bas mutiara tu kalau x silap nama Nurhidayah was quite rude!! pastu terus cari tiket bas shamisha.nasib baik ada lagi. huh! dh la kewangan makin meruncing, ble plak tersilap beli tiket! ini la dinamakan simptom pelupa, iaitu x nk balik Klate! huhuhuuh..
pastu penat fizikal n mental. fizikal plak, penat duk dlm bas. mental plak mcm2.. contohnya, terpaksa menghabiskan terlalu byk masa bersama keluarga berbanding dgn pasangan sendiri. adus la, kalau suami balik Klate..my mom byk plak plan nak gi umah saudara la, nak gi rumah kawan2 dia la..sepupu dia tolong masak nasi kerabu kt suami aku la.. kawan sekolah menengah dia buat makan kenduri la.. bla bla bla and the list goes on..astu bila nya peranan aku sbg isteri nk masak utk suami???? pastu kalau aku duk kedah, my mom aritu plan nk g Langkawi.. adus, duit lagi! baru je nk duduk berdua dgn suami! waaaaaaa... n it same on his side! nuff said!!
antara kami plaks kalau dpt bersama, aku jd fragile! huyooo, aku yg ganas2 ni jd lembek cm mentega! aku mesti selalu nk berkepit ngn suami 24/7!!! dia nk g solat arwah ayah kwn dia meninggal pun aku rs nk ikut.. bila dia x bagi... mula la terasa semacam..rs nak nangis! ble plaks mcmtu.. astu kalau kami duk bersama, dia duk tgk tv ke dia duk baca buku ke... tu pun aku rs nk marah! rs mcm x dipedulikan! waaa, nangis lagi...
paling klaka, kalau suami membebel.. dia ni sebenarnya sorang yg pendiam n tak banyak ckp.. tp kalau aku drive, tiba2 aku tersilap jln..dia ble berleter non-stop..mcm la aku buat kesalahan besar! waaaa, nangis lagi..
paling disukai, suamiku jugak dh pandai memujuk skrg ni! chewahh..sepanjang kenal,couple haram pujuk kalau gaduh..aku terpaksa memujuk diri sendiri..siap mengalah lagi! terhegeh!!
tp srkg kalau aku waa nangis je..pada masa tu jugak dia pujuk sampai cair! huuhuuhu.. i love u Inche Faiz!!
sebenarnya entri ni nk tulis pasal aku yg tak pregnant2! dah tersasar jauh plaks.. bulan April ni menunjukkan hari jumaat+sabtu ni subur.. erm.. tah la dh try bulan lps waktu subur..x menjadi pun! takpe2 usia perkahwinan baru saja 2 bulan dan 2 minggu.... yg tensen nya, kwn ofis yg kawin selang sehari dgn aku, isteri dia dh pregnant! congrate to him.. waaaaa, nk baby!!!!
 insyaAllah, Jumaat+sabtu ni aku travel lg ke kedah.. n ujung bulan his turn la pulak!
sumber dari sensitif.info

Comments